Geng Kembara Perantau

Sunday

Only a months to say goodbye for my office mates


Sejak 2004 aku mula bertugas sebagai seorang G..... servant, di mana bermula report duty pada tanggal 16 Februari 2010 di Putrajaya. Wilayah yang seGah namanya waktu itu. Seakan bermimpi dapat memakai pakaian budak pejabat. Long sleeve, neck tie dan berkasut kulit. Actually itulah igauan aku masa bekerja kilang dulu...huhuhu. Previously aku bekerja hanya asyik melihat pipeline yang besar besar, valve, asyik meneliti parameter such as temperature, level and the pressure for every side. Dan tak kurang juga chemical smell in every corner. Sadis betul..bekerja bagai nak rak ada troubleshooting sangat perlu berhati hati. Takut juga all times need to be monitors.

Nak dijadikan cerita, Department ni dengan sesuka hati memanggil aku untuk ditemuduga. Kali pertama untuk awal tahun 2003 aku ignore, emmm boleh ke aku kerja nie..cam gaji kecik jer..heheh dihitung2 turun juga gaji dan takde overtime gila2. Biasalah kerja industri sangat memerlukan overtime untuk gaji lebih. So aku abaikan dengan bangganya. Kawan kawan aku kutuk gila gila punya. Dan nak lagi dijadikan cerita hujung tahun 2003 aku dipanggil lagi untuk ditemuduga, juga dalam Department yang sama. Wah.. I need to try and think well to join them. Early 2004 aku dipanggil untuk bekerja. Bila dihitung hampir 8 tahun aku bekerja tetapi sebelum aku join department ni aku bagaikan tahu aku akan keluar satu masa nanti. Di sini hanyalah sebagai batu loncatan to gain knowledge. Finally, this year i will move to new company.

Aku rasa kenangan yang membawa aku semangat untuk teruskan hidup bermula dari kelemahan dan memperbaiki dengan melakukan terbaik untuk my future.. Cuma satu nasihatku tak semestinya orang yang diam tidak berisi dan bukannya orang pandai berkata kata pandai melakukan kerja. Hakikatnya semua yang pandai berkata kata hanya omong omong kosong untuk menarik perhatian. Di sini banyak berlaku keadaan yang aku ceritakan. Sejak 3 state aku bekerja, Mostly orang di G..... melihat kepada yang pandai berkata kata tidak kepada kualiti kerja. Berubahlah jangan menindas orang dengan hanya berlagak pandai tetapi nothing!!!!!!!! Eh macam salah tajuk pulak aku tulis..hehe anyway Gud Luck to those out there. Mulakan tahun baru ini dengan macam macam urusan yang perlu dipertingkatkan dan dengan penuh determination.

3 comments:

Popular Posts