Geng Kembara Perantau

Sunday

Petronas Structured Interview


Hhehehe..lama aku tak bersharing dengan readers...sory jugak lah...sebab terlalu fokus dengan Interview last week. Alhamdulillah...I have finished SI last thursday. Fuh the interview session made me migrain. huaaa..Aku sebenarnya take off from kuching to KL at 2pm pada rabu lepas. Sory yek aku amik E.L...biasalah bab cuti boss aku nie suka sangat bekukan. Aku pon tak paham...so aku buat la hal aku sendiri. Walhal, bukan kita orang duk kat west malaysia.Kepulauan borneo beb.....apa2 hal susah. Itu PUN TAK PAHAM STILL NAK BLOCK cuti org...emmm biarlah asal die bahgia. Aku dengan cara aku....so nak disambungkan cerita, aku actually got something to do di Bandar Baru Bangi, At the same time, i must collect the keys for my new house...waaaa. bestnya....this the first time i have got my dream house opss not dream house. now i've the house hehehhe on my name!!!but in fact, there are the loan house.so aku pinjam lah ek.....:). Oh before aku lupa...that time i bought firefly ticket...emm nie pon first time aku contribute pada firefly...bukan apa pun due to cheaper than Air asia...so bijak bijak lah membeli...betul tak? Wah nak cerita pasal interview tapi melalut2 ke mana entah aku nie...hahah.Dont be angry its called mukadimah..hehe. Ok make it short, aku pun arrive pada masa yg ditetapkan approximately 340pm cam tu lah.Eh apa banyak sangat miss call nie...cam familiar jer..uit...Emm zafri from Petroleum Management Unit..ini one of person yg interview aku tempoh hari masa technical interview. Aku pun call balik ler....chit chat ngan die...emm die just nak mention buat betul2 ...huhu bagus nya. So my mind dah set nak cepat cause of developer dah tunggu nak give kunci dan for my side to be highlight any defect yg ada...emm certainly rumah baru banyaklah yg defectnya.....huhuhuh. So semua dah settle aku pun terus check in di hotel murah "Amani hotel" di sekitar Bandar Baru Bangi. Wah dah banyak kedai kedai makan di sini baru setahun aku tinggalkan banyak dah berubah. So mlm nie kena prepare utk esok. Hari yang penuh debaran bagi ku....antara masa depan ku.....grrrr. apa nie dup dap dup dap...lom apa2 lagi...teruk betullah kau nie lan.....hahahah. chill lahhhhh......................emm kepala macam2 terfikir, apa aku nak start bila masuk interview...emm macam mana aku nak mula nie...adus topic apa yang aku kena agaknya.Tak senang duduk aku dibuatnya....sampailah hari esoknya jam10am khamis.Aku dah janji dengan adik aku minta tolong die pick up aku dan hanta ke KLCC. emmm so dah sampai...aku trus ke level37, room num is 3715. level nie semuanya meeting room. Aku rasa semua interview candidates on this level. Ada banyak soya set di tengah2 nya...lepak jap...then aku telefon Petronas HR to be notified that i reached.laaaaaa reschedule pulak jam 2pm. The origin time is 1230pm. Lega sikit menanti debaran haha. Terus turun ke G balik dan masuk ke shopping complex kat sebelah...sementara menunggu hingga jam 2pm. Nak di jadikan cerita aku ternampak member aku yg dulunya kerja ditempat yang sama dengan aku... aku pun call die.Haaaha.. apalagi sembang lah kejap....die bagi juga lah tips masa die interview dulu...aku dengar jelah. sambil sembang2 jam hampir pukul 2, terus ke block sebelah. Naik dan aku lihat ada seorang wanita juga baru sampai....oh rupanya dia pun candidate. Ah lupakan yg penting fokus...ada awek yang datang menyapa aku...dan terus confirmkan semua certificate.Beberapa minite lepas tu aku lihat wanita disebelah ku dapat sehelai petikan. Emm aku agak ini dah tentu topic yang akan dilakukan pada interview nanti. Setelah dah selesai check dokumen aku. aku di beri juga sehelai kad.. grrrr Research and Development. Alamak tak kena aku nya spot.Baca sehingga paham...dalam 15minutes.Aku pun di panggil ..dah ready...whaaa...err, aku cakap dah aja.... konon le tu... padahal lum ready...haha masuk bagi salam, aku lihat ada 2 orang interviewer...aku bersalaman. buka jaket dan letak beg di kerusi yang berlainan...so bermulalah interview yang sangat memeningkan kepala aku...yelah tajuk last minutes...fuh agak blur juga bila di tanya topic R&D adus aku main belasah jer....bab lain ok memang confident gila...bab topic sangat fenin. Ya Allah susah juga interview nie...aku dah hampir ke destinasi tapi masih tidak pasti...aku berdoa dan terus berdoa dengan rezeki mu YA ALLAH......

3 comments:

  1. Insyaallah...moga apa yg diimpikan terlaksana.

    ReplyDelete
  2. byk out of topic laa... org nak tau pasal Structured Interview only. Hmmmph..

    ReplyDelete

Popular Posts