Geng Kembara Perantau

Wednesday

CUTI CUTI SEKOLAH

Assalamualaikum,

Cuti sekolah korang tak kemana mana ke? Bestnya korang ada kat semenanjung kan? Macam aku ni agak susah sikit nak kena beli tiket terbang lagi...grrrr klua pulus terlebih lebih pulak.Korang just isi minyak pi jer mana mana nak pi....betul tak. Huh....mengeluh pulak dah. Dah 3 tahun tak payah lah ko nak ngeluh lan..Beli jer lah tiket nak kemana tuuuu? orang suh plan awl awal taknak..bila mahal padan muko ekau..huhuhu.

Dalam fikiran aku nak bawa anak aku jalan2 tapiii di mana yek? cuba korang tengok kat bawah tu mana yang menarik?

1. Sarawak is not included in list k, but untuk korang dari semenanjung pls come to learn how the culture, food and beverage, feel driving at here & so on. this is beautiful environment yang takde di semenanjung. be ur experience once in your life.

2. Aku terpikir nak ke Langkawi, amacam setuju? kat sana  ade cable car yg terpanjang di Asia kot...emm boleh beli belah..emm boleh jer perabih duit kekeke. Tempat pun cantik2

3. Apa kata ke KL ? uhhh nak ke kl pi kidzania..ok ke? tapi situ jelah..Petrosains untuk kanak2 pon ok..tapi dah pegi 2 kali this year gara gara anak aku yang tak puas. Nasib baik ada staff kad diskaun..boleh la menampung kemurahan dari harga asal. :) Kedekut jugak aku ni...hahahah. Bila dah ke PETROSAINS dekat jer nak ke Aquaria.Tapi for sure agak tiring bila dah masuk salah satu tempat tu. Yelah bila dah ke Petrosains bapokkkk jauh nak pusing..naik tangga turun tangga..bila dah habis round aduyai penat pakcik nak ke Aquaria. Better try to visit lain hari derrrr...baru semangat lain hah. Kalau korang larat dan bersemangat waja aku x jadi masalah

4. Sunway Lagoon, emm dah pergi kalau yang tak pernah pergi boleh jer...lagoon camni kat gambang Kuantan pun ada..untuk yang berada di kawasan pantai timur dekat jer x payah ke Sunway Lagoon..lebih kurang sama.

5. Aku rasa memang dah confirm aku nak pergi Legoland kat Johor......apa lagi carilah ticket, Confirm best nya sebab belum pernah pergi..eh eh aku pulak yang excited..hehehe. Anyway, jom cari website dan beli ticket segera........... www.legoland.com.my 



Dan aku dah pon beli tiket ke Legoland tuuu Oleh it aku sarankan supaya belilah secara online...klu beli walk-in mahal sikit lah...jom jom.....terbaikkkkkkk!!!

2 comments:

  1. Wah..bestnya dia nk gi jalan2 gi Legoland..nk belanja aku sekali ke? haha

    **Dah vote aku lom? Cantik blog baru..

    ReplyDelete
  2. Bunda rasa okey juga ke Legoland tu..tempat baru yg semestinyer menjadi kegemaran anak2..tapi ke Kidzania juga okey..

    ReplyDelete

Popular Posts