Geng Kembara Perantau

Sunday

Waiting for a new challenge, 2nd February 2012


My Offer letter of PCSB SDN BHD. Terima kasih pada yang terlibat :)

Akhirnya , hasil usaha dah pun terjawab, bukan mudah untuk mencapai sesuatu yang kita inginkan, tetapi usaha, doa and "not give up is ladder of success". Adalah impian aku ingin kembali bernaung di bawah syarikat Oil & Gas Malaysia setelah aku hampir sepuluh tahun aku tinggalkan. I was the results of the students Petronas. Now, I come back as a Executive,PETRONAS to contribute an experience and the knowledge when searching for travel as a KEMBARA PERANTAU hehe nak jugak letak Kembara perantau :)

2nd February 2012. Aku akan melaporkan diri ke tempat baru, dunia baru yang sedikit mencabar. Within 2 years sejak aku menjejak kaki ke land of horbills ada lah 8 -9 kali aku ditemuduga. Dan sejak aku dengan Gomen selama hampir 8 tahun nie aku di naikkan pangkat adalah dalam 2 kali. Bukan senang aku nak keluar, bila temuduga soalan yang pertama dan jawapan pertama diorang, you are the youngest candidates in this interview. Fuhhh so faham2 jelah yang calon2 lain umur hampir 40 dan 40an ke atas. Aku baru 32, hehe baru dan dah cecah 33 tahun nie.. nak gaji besau2 tapi muda sangat.

Apa??? korang nak tau gaji yek. Emmm aku just bagi hint jelah yek...as a government servant and in the comfort zone, haruskah aku keluar dengan hanya gaji yang naik sedikit dari sekarang.For sure bukan ayat sombong yang aku nak luahkan, cuma dlm govermnt nie sangat selesa, dan tak perlu nak bersusah payah, benefit gila gila, allowance sana sini. Cuti aku 30 hari gaji aku hampir 5k. Aku maybe dah selesa..tentu ada yang tertanya tanya kenapa aku perlu tinggalkan semua itu. Biarlah kenangan aku hanya di sana, kenangan aku bersama anak dan wife aku semasa mula2 join Gomen hingga sekarang, pahit manis kami tempuhi bersama sehingga kini.Kenangan manis ku bersama sahabat baikku Arwah Nasir Ismail semua tu biarlah kenangan yang banyak mengajar erti kehidupan. Akan ku bawa sebagai petunjuk dan kompas aku bila ke tempat baru. Aku sebenarnya mencari kepuasan dan mencapai cita citaku di mana dan sebenarnya bila aku usahakan sesuatu ada ruang dan peluang lagi untukku melontar jauh panahanku ini. Biar panahan bermakna bukan panahan kosong yang tidak hasilkan sesuatu. Tak sabar rasanya untuk aku kongsikan kerja baru dan tempat baru......alam baru bersama keluarga tersayang.

Aku perlu moving on , dan tidak ku lupa looking back walaupun sesaat untuk melalui landasan baru aku. Agar landasan ini tidak tergelincir dan dirahmati ALLAH swt. Insyaallah.

5 comments:

  1. alhamdulillah, akhirnye dpt juge ye. :)
    perubahan itu perlu. hehehe ;)

    ReplyDelete
  2. Tahniah! all the best.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum.
    Thaniah dari PCL, ko mmg hebat bro dlm kerjaya, kalau aruah ada pasti dia turut bangga dgn pencapaian dan punya kawan yg sentiasa ingat kepadanya. Semoga lebih sukses dlm segala hal.

    ReplyDelete

Popular Posts