Geng Kembara Perantau

Saturday

Cerita balik Kampung.........

Sempat berposing kat kedai buku di KLIA



EMM Dapat da buku dia Nur aimuni Najihah............



Sempat bergambar dlm Airbus


Kembara Perantau Pulang ke kampong.............


Emm sangat rushing aku balik ke kampong...saja nak bercherita semasa perjalanan....emm agak pendek cuti ku..yelah nak balik sampai 2 kampong..alkisah nya ......adalah sikit nak share pengalaman tak berapa nak pahit tapi mujur jadi ok heheheh....

Flite aku jam 550 MAS Airbus ...wah first time aku sefamili berbelon naik AirBus .Kebiasaanya dapat naik Boeing....emm memang selesa nak dibandingkan dengan Boeing...tak terasa bila di udara......sangat selesa lagi bila di bandingkan dengan Air asia...huhuhuh...jgn marah biasanya harga berbeda layanan pun berbeza....Aku balik pon mula hari jumaat hingga rabu jer...tak lama


Flite aku transit di KLIA untuk ke Kuantan...sampai jam 7.30pm di KLIA...untuk menunggu flite seterusnya terpaksa aku lepak2 di KLIA...ke kedai buku, minum sebentar di cafe...mana taknya jam1010pm flite departure ke Kuantan....

Cerita kedai buku nie..aku memang pantang nampak kedai buku pasti nak ku terjahnya....ada saja nak dibelinya walaupon bukan dengan niat........bila dah masuk dah belek2 emm bila suka trus beli....samalah denga anak aku najihah nie...

Selama 2hari di kuantan takde apa yang aku buat, cuma bertemu member lama Fazil sambil minum2, dan ada lah sikit memotong rumput di halaman...adus lama tak pegang mesin sakit belakang jugak dibuatnya.....


Perjalanan ke Dungun....

Semasa perjalanan ke Dungun Terengganu...pagi tu ada kejadian yang aku tak dapat ku lupakan...aku telah menaiki kancil yang jarum minyak nya tidak berfungsi...aku bertolak dan dengan niat untuk mengisi minyak yang jarak nya 5 minit dari rumah....tak sampai 200m kereta mula terbatuk2 ..ish nie lain macam nie...dua tiga kali tersentak..adus aku agak nie tentu minyak dah nak habis......aku terus masuk ke simpang kiri untuk berhenti....emmm confirm mati enjin dan hanya kereta bergerak untuk berhenti sahaja....sempat aku membawa kereta ke tepi simpang supaya tidak menganggu kereta lain....heheheh...seumur hayat aku tak pernah aku kena kejadian ini.....ini gara2 jarum minyak yang tidak menunjukkan tanda yang betul la nie...hehe padahal jarum itu sudah ke empty....jawabnya memang betul minyak takde.....terkena aku..aku tergelak...mujurlah dekat lagi dengan rumah..boleh diorang datang membantu.............hehehe. Salah siapa ek ...huhu salah meter minyak ler...hahah


1 comment:

  1. apsal invisible tulisan kat cni? kene highlite bru dpt bace..sengaje ek..

    ReplyDelete

Popular Posts