Geng Kembara Perantau

Thursday

samb....Bin2lu



Gambar sunset di ambil d waterfront bintulu




Bintulu....akhirnya aku selamat sampai ke bintulu ini...kira kira lebih kurang 65oKM dari Kuching melalui jalan darat, manakala 250KM jauhnya sibu dan Miri...

Pertama kali aku sampai ke Bintulu...emmm...mana pekan, bandar...aku mencari dari bukit bukau yang mengelilingi Airport area itu.....suram je rasanya.....adus rasa keboringan lah pulak. Sampai2 dah bosan..hehehe. Apa yang menarik bintulu yer?

Perjalanan ke destinasi diteruskan, aku terus ke MLNG petronas...meneruskan urusan. Bintulu bagiku memang untuk berehat....tiada apa yang tertarik buat diriku..semua nya tenang, tiada yang peru dikejarkan, tiada pelumba2 haram...hehheh...tiada kesesakan yang amat teruk....tiada org berpusu2 mengejar masa ......kereta boleh sempat dikira....sangat tenang tetapi sunyi...ini bukan duniaku......duniaku perlu kemajuan yang dapat membuat mindaku berjalan, berfikir dengan pantas. Mungkin setiap org perlukan ketenangan tetapi ada masanya......cara berfikir perlukan kemajuan...bila kita tinggal dengan org org yang fikiran yang masih ditakuk yang lama..kita akan terikut ikut, jadi masing masing punya kepandaian meng "absorp" apa yg berlaku di sekeliling.

Frenkly speaking Bintulu memang tempat ketenangan di mana manusia tidak perlu kejarkan sesuatu....apa???hiburan...emm kebiasaanya di Sarawak nie tempat2 begini memang sangat di perlukan..........menjadi kewajiban " budaya mereka".......................


Apabila habis tugasanku di MLNG...pada petangnya pula aku terasa nak turun ke belakang hotel yang aku diami....Hotel Everly....



HOTEL EVERLY...agak menarik diami di sini RM138 per nite.
Yang suka kan kedamaian memang bagus menginap di sini kerana berhampiran sangat dengan pantai..."waterfront" nak berjogging, berlepak2 ngan kawan2 memang best, memancing pon ok.....bagus bagus....:)

Sambil menunggu sunset aku lepak melihat telatah org org bintulu...........sedikit gambar yang aku snap.





No comments:

Post a Comment

Popular Posts