Geng Kembara Perantau

Wednesday

MERIAM MASIH DIGUNAKAN LAGI......

Aku nak update blog nie,,tiba tiba aku teringat dan terimbas kembali zaman aku masa di kg kuala terengganu....terutamanya di kawasan yang berdekatan dengan bandar Kuala Terengganu...kebiasaanya kejadian nie terjadi bila WAKTU BEBUKA PUASA DAN MASUKNYA WAKTU IMSAK.....tak tahu lah di tempat lain .......tapi benda tu jadi kenangan aku pulak bila aku berpuasa di rumah TOK KI dan TOK aku...emm memang best kalau puasa di kampung, kuih macam macam ada...kebiasaanya Meriam akan berbunyi sebelum Azan berkumandang....



Emm kalau ada kesempatan nak aku ajak anak aku dan wife aku berbuka di sana....emm Insyaallah kalau ada peluang dapatlah dengar Meriam....dipasang GEDEBOMMMMMMMMM....................(OPS BARU TERINGAT BEDIL ORG TGANU PANGGIL)kalau nak pasti cuba tanya sahabat aku dalam blognya nasir ismail

1 comment:

  1. Tq Bro...Mu main kat maner...Nanti kalu mu turun KT...kita sama2 bedil kat airport KT..ade 2 bijik kt sana...tunggu masa je...ha..ha.

    ReplyDelete

Popular Posts