Geng Kembara Perantau

Friday

Semut

Pinjam gambar ni yer pakcik google.
Asslamualaikum, pepagi dah buat naik angin, nak tahu kenapa?emmm tengok tajuk sure korang dah tau....Semut yang dahagakan air suam dan air masak yang dah dimasak dalam kettle diterjun beramai ramai untuk berenang dan mati kelemasan Adus encik semut!!!!! Bukan apa dah geram sangat aku ceritalah dalam post entry pagi sabtu ni...For ur info, semut dalam rumah aku nie dah kebulur agaknya....pantang makanan diletak atas meja dia singgah, masalah singgah tu bukannya aku letak lama sangat, biarkan selama 10min...emmm adelah yang kepala seekor datang mengajak berekor ekor lah pengikutnya. Itu aku cerita makanan yang tidak ditutup, dah ditutup dengan tudung salji pon die belasahnya. Bekas makanan yang ditutup kemas pun ditunggu kat tepi...aduyai,...Tapikan sebelum ni takde pun. sejak 3-4 bulan ni jer. Emmm nanti kau semut, aku akan bawakan makanan beracun yang sampai 7 keturunan sampai menyesal taknak dah makan gula.Heheheh,kejam ke aku?huhuhuu

Aku membebel dalam ni pasal semut bukan apa pun, masalah yang dihadapi adalah makanan yang dah disinggah semut terpaksa dibazirkan dengan membuang begitu saja. kalau seekor dua ok lagi...ini dah berkampung tu yang bikin panas........

Bila aku asyik bercerita tentang semut, terfikir sejenak bagaimana seekor semut yang kecil boleh membawa barang yang lebih berat dari badannya sendiri. Lihatlah ciptaan ALLAH, walau sekecil serangga tetapi masing masing ada keajaibannya. Itulah namanya kecil kecil cili padi dan sebenarnya menunjukkan kehebatan Allah dalam penciptaannya yang amat tinggi.

2 comments:

  1. kenapa kat air jarang pon dia nak jugak yek??

    ReplyDelete
  2. Maybe musim panas skrg nih..depa gi berendam ler..igtkan swimming pool..ngko pun rasa panas gak kan..hahaha

    ReplyDelete

Popular Posts