Geng Kembara Perantau

Tuesday

Ayam penyek oh ayam penyek...huhhu

Singgah makan jap...
korang nak tau makanan yang pertama aku kenal di sarawak nie......dah tentu ayam penyek.Ayam penyek oh ayam penyek..inilah makanan yang pertama pelik bagi aku semasa di sarawak...mlm beberapa hari aku tiba..member aku nazri le bawak aku ke kedai makan ni...nama nya Raja ayam penyek...wah dasat tu...bangga..bangga.

kalau nak tau,menu die ayam yang digoreng nasi putih,sambal like a sambal belacan but not really sambal belacan then adding the ulam(pucuk ubi).Memang tak de kuah dan hanya harapkan sambal tu jer lah...hot and dry and spicy.emm APA? rasanya..entah boleh lah..first trial best lah coz belum try another place,sebabnya ada yang kata ade tempat lagi powerrrrrr.....Usually diorang pekena malam dan waktu lunch ayam penyek nieee..dah macam makanan asasi pulak aku tgok.EMMMM apa die?breakfast heheh breakfast mulanya susah sangat nak cari..ade ke patut pagi2 belasah laksa..heheh nak tau laksa apa...Laksa sarawak laaa.Initially aku cannot accept very well laksa sarawak pepagi..ade ke patut...kuih karipap, roti canai sedap,nasi lemak sedap susah nak jumpa...huwaaaaaaaaa...

No comments:

Post a Comment

Popular Posts