Geng Kembara Perantau

Wednesday

SYOK ke serikin????


Hai im returned.hehe..alang-alang dah duk swak nie..aku nak story ler mengenai sarikin.
sampai jer kuching, tempat yg member aku suggest ke sarikin.aku tak pasti apa yg best sangat tempat tu.....emm buat aku suprise jugak.hahahah tempat apa ek?
menurut member aku,sarikin nie adalah sempadan masuk antara indonesia dan sarawak..dimana betul2 di garisan khatulistiwa..emm cam best je kan.


dalam perjalanan ke sarikin mulanya,aku rasa cam tak sabar je nak sampai...macam2 diorang cerita..nak masuk kesana kena pkai pasport.Bila nampak je sempadan kena turun katanya,polis memang kawal rapat kawasan sana....
emmm jalan dari kuching lebih kurang 30min nak ke sana.Aku nak bagi tau yang korang kalau ke sini pehh memang dasat kalau kaki lumba kereta..memang balik teringat jer.hahahah...nak tau sebab apa..sebabnya yang kaki speeding pon memang akan menyesal dan sampai bawa mimpi punyelah....had paling laju pon korang boleh bawa hanya 60-70km nak speed tak boleh langsung dude...hahahah.penat duk main brek jer hahahahah....

ops tersasar pulak aku bercerita..nak cerita pasal sarikin..emm sampai dah pon ke sarikin...aku nampak je polis terus member suruh angkat i/c atau pasport punye lah lurus aku terus angkat lah ....diorang tgok pelik jer....dalam hati aku dah mula nak maki jer diorang niee...hah..hahahhahahah..diorang dalam kereta terbahak bahak ketawa.siut betul.......rupa rupanya tak perlu pon show i/c or pasport.buang karen jer.Patut mamat polis tu tgok aku cam PATI jer....hahahahah.



sesampai je aku kat serikin, apa yang aku nantikan dah jadi kenyataan,memang dah jadi perkampungan indonesia kat sini.Semua peniaga datang dari indonesia, barang barang diniagakan semua made in indonesia.bak kata orang MACAM MACAM ADA...kalau belah semennjung barang 2 siam laa...wah aku pun tak xpect yang diorang pon dah pandai tiru barang2 yang branded.

Tapi barang2 hasil kraftangan indonesia pon cantik2 belaka...kalau tak caya datang lah...biasanya kaum hawa lah yang banyak bershopping sakan tak hingat dunia...

emmm tapi harus diingat...beli banyak banyak ongkosnya pening bila nak bawa balik naik AIR ASIA...heheheh...(takpe janji pulus ada).

kesimpulannya aku nak crita yang korang akan rasa cam kat indonesia bila ke SERIKIN.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts