Geng Kembara Perantau

Thursday

Jam 12 tgh malam tadi...........



Tepat jam 12 tgh malam .......POM pom PANG POM PANG....terkejut beruk aku dibuatnya...wah wah cam berpakat lak diorang pasang mercun....huhhu...aku ingatkan perang dunia ke 5, :) rupanya sebelah depan umah aku duk cucuh mercun dan aku ingatkan diorang je..hampir semua kawasan kuching pasang mercun........lama juga diorang pasang mercun hampir setengah jam non-stop kedengaran mercun mercun ke udara...........silap silap ada yang newborn jiran mereka kena jerkah hahahaha. Wah malam tadi memang berpesta kaum cina nie....tak hingat dunia..
teringat pulak aku masa muda muda zaman di kategorikan kanak2 dulu...sekarang nie masih remaja hehe...ada satu kisah pada bulan puasa, biasanya lepas berbuka bergegas lepas mandi member dah tunggu di depan umah aku ajak ke masjid tarawih....emm aku rasa tak sampai masuk masjid...di kawasan luar masjid kitaorang berperang mercun...sangat jahil aku waktu tu.....padahnya bunga api dicucuh dan dibaling masuk dalam baju aku...aduh, adoi panas...haahah berlobang baju aku dibuatnya....hangin betul..tulah padahnya org ke masjid solat tapi aku perang bunga api dan mercun...cash aku dapat balasan hehehe. Saja selitkan cerita nie sebab pasal mercun diorang pasang malam tadi....aku flashback ler....

1 comment:

  1. seronok baca pengalaman n cerita org di perantauan nie...

    -fiza-

    ReplyDelete

Popular Posts