Geng Kembara Perantau

Thursday

Klinik ke Farmasi niee..

Dah lama sebenarnya nak share kisah nie...Al maklumlah buat2 busy kat sarawak nie...
ada lah satu hari tu aku nak ke Klinik nak jumpa DOCTOR...tup tup sampai je depan ade signage bertulis Doktor takde....emm doktor takde buat pe bukak klinik...aku tanya lah pembantu ubat tu..kena tunggu atau saya terus balik nie..pembantu tu kata" malam nie doktor sik ada" emm hati aku kata maybe doktor nie ade emergency kot.Balik lah akunyaaa...dan trus ke klinik yang lain.Tapi yg syoknya kat sarawak nie..bila ke klinik ni tak perlu lama2 tunggu dalam 5 minutes trus masuk bilik doktor.Maksudnya sik ada orang lah tu ke klinik.EMM ramai orang sarawak sihat2 agaknya.On the way je ke rumah lalu lah depan klinik ONE MALAYSIA...wahhh rupa rupanya semua pesakit di sarawak nie serbu klinik kerajaan.Patut pon semua klinik swasta tak ramai orang.EMMM sanggup diorang tunggu berjam2.Ish kalau aku lah takde lah nak tunggu lama camtu...ini adalah bad habit aku yg aku tak leh control melainkan ade orng yang teman....huhhuhu

ops tak habis lagi...pasal klinik yg sama aku pegilah yg kedua kalinya pada hari yg lain.Anak aku demam pulak....sampi je klinik kali nie signnage tu takde...confident lah pakcik.. tentu doktor ade....tapi masa tu aku ngna wife aku ngan ank aku je lah...dengan tanpa segan silu tanya bgitau nak jumpa doktor...dengan senyuman cam kera pembantu tu kata doktor takde.Aku dah kutuk macam2 dah niee dlm hati ade ke patut masih buka lagi klinik....start hari tu aku nekad takkan ke klinik tu lagi melainkan aku nak MC sebab aku tak sakit wahahahahahhahahah...

No comments:

Post a Comment

Popular Posts