Geng Kembara Perantau

Wednesday

BATERI OH BATERI...

OK..alhamdulillah......settle kereta aku.Punya nak rak aku pikir apa problemnye...hehehe rupa2 nya bateri langsong takde.emm aku mula mula suspect main relay, sebab tanya pomen ragamnya.... ...main relay kaput.Habis semua aku bukak kat cover bawah steering tu..emm hampeh langsong tak kenal yg maNA NTAH MAIN RELAY.(lagak cam pomen tapi hapa pon tak tau..)
nak dipendekkan cerita aku pi lah ke workshop nearby umah aku..aku suh pomen dtg bgi tau kereta rosak suspected main relay lah...emmm.emm dengan bangganya aku bawak lah pomen tu ke rumah.Tgok punya tgok..start punya start pomen buat conclusion yang tukar bateri.aku pon dok mikir wah klau tukar bateri tak ok jugak duit lagi hehehe...emm so aku tawakal ikut cakap pomen.HHEHEHE at the end of the story hehehe bateri rupanya, bila replace trus smooth start. heheh malu tul kalau aku tau 5days ago aku dah tukar.tak payah duk peram sampai 5 hari....waahahahahahhahahahahaha

No comments:

Post a Comment

Popular Posts