Geng Kembara Perantau

Friday

Weekend di situk...kamik nak kemana ya?

Heheh..gambar hiasan , anak sedara aku ...habis die tawafnya...
Hampir 2 tahun aku di perantauan....setiap hujung minggu sentiasa keluar berjalan..tapi tempat yang sama....hehe terimbas pula masa di Bandar Baru Bangi pass 2 years..kalau tak window shopping Mid Valley, ke Sogo...sogo biasa memang beli barang..coz perbezaan harga yang ditawarkan amat meyakinkan..bukan ke kompleks membeli belah saja..adalah tempat yang kita boleh berjalan...bawa Najihah ke Sunway Lagoon..emm ptg2 bawa ke playground...kat sini frenkly speaking..susah nak buat camtu..sebab Kuching masih beum jadi bandara raya....emm tapikan nak habaq mai, Kawasan Matang nie sejak aku datang..(mungkin die tau aku nak dtg) developing whh...banyak dah kedai2 makan bersaing...especially melayu meal. Lidahku mulanya tidak berapa masyuk dengan semua makanan di sini..emm mula2 makanan pagi aku sentuh dan aku kenal...Laksa Sarawak. Apa nie bro pagi pagi makan laksa sarawak.....adus..Dan laksa sarawak lah yg menjadi makanan sarawak yang aku suka setakat ini..syabas laksa sarawak kerana telah berjaya menakluk aku..hahahahah..Actually aku nak cerita tempat tempat yang ada di Sarawak...bila di Kuching nie tak banyak...kalau di Miri,Bintulu pada yang sukakan Gua..di sini memang banyak...Aku syorkan pergilah Gua Niah..last weeks member aku dah ke sana...katanya wah...dasat..aku tk dapat nk menggambarkan camne...korang cubalah...Kat sini banyak lagi hutan hutan yang belum diteroka...aku juga terfikir, kenapa state goverment tak membuat kawasan hutan untuk yang suka beriadah..secara proper...i meant, Infra nya cukup, dijaga dengan cantik....tetapi di sini taknampaklah....mungkin lambat sikit agaknya...aku pun masih tercari2 jawapan ini......nak pilihanraya nie aku dengar dalam radio mereka dapat geran tanah...kenapa?aku pun belum pasti..Adakah sebelum nie mereka tidak memperolehi geran tanah milik sendiri?......emm takpe nanti aku siasat.....hehehe cam CSI lak..

No comments:

Post a Comment

Popular Posts