Geng Kembara Perantau

Friday

Hari nie tarikh mengundi Sarawak...

Hai salam pagi sabtu, Klau nak tahu dan yang dah tahu..hari nie tarikh mengundi untuk rakyat Sarawak....emmm mengundilah sebai baiknya ok...pangkah lah sebaik baikmya...janagn salah pangkah pulak rugi nanti.....jangan pangkah dua2 pulak. Kalau dah rasa menyampah dengan Perintah sekarang, pangkah jer yang lain, dan kalau rasa seronok sangat dengan parti ayang ada di Sarawak sangat go head....pangkah jer yang dah ada...senang cerita. Tak payah susah susah...lalu je jalan raya yang sempit bangat tu.....aku pun ok jer. Bukan tempat aku pun , aku menumpang jer...datang sini pun kena pakai pasport...huhu grrr macam orang asing. 1MALAYASIA lah katakan. Orng Malaya kena lah datang sini pakai pasport..orang asingkan...Bagus betul enkmen yang ada sekarang...emm patut maju di sini. Tak sangka betul aku. Kalau ku tahu lama dah macam nie, dari dulu rasa nak duk Sarawak...huhuh. Lagi satu pasal tol yang ada di Sarawak tu...emmm murah gila RM1.50 dan motorsikal RM0.50 wahhhh best dude jaraknya 1km agak agaknya..sangat jauh....mana ada Tol yang semurah macam tu ...wah rakyat Sarawak untung sangat....Aku pun bangga tumpang berteduh di Negeri Sarawak nie....HUHUU..aku teringat Di Malaya negeri Terengganu yang dulunya kerajaan charge laluan tol jambatan yang menyambungkan dari Kuala Terengganu ke Manir( batu 6)...asalnya semua kenderaan berbayar..dan ada satu ketika dulu Kerajaan dah tenggelam sekejap di gantikan dengan PAS.emmmm amik ko free tol. Boleh jer...after sepengkal Umno amik alih.....terus fre tol.Boleh pulak.....kenapa dah kalah baru terhegeh2 nak buat...masa berkuasa tak fikir untuk rakyat.......come onlah.....Asyik asyik duk sibuk ISU ANWAR2 ANWAR2....perbetulkan untuk rakyat dulu......baru tembak orang sana sini.............................TAKBIR ALLAHUAAKBAR, ALLAHHUAKBAR, ALLAHUAKBAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Popular Posts