Geng Kembara Perantau

Tuesday

Apa nie asyik jam DAN asyik kena hit...........







Salam semua, hehheh mungkin ramai yang menunggu kehadiran kembara perantau dengan entry terkini, huh...bila dah takde mood, emm buat apa pun semua tak berjalan.....uh nasib baik tak bersawang blog aku nie.....emm aku nak cite sikit tgh hari tadi...wah bukan main jammed lagi atas jambatan tu...maksud aku jambatan yang menyambungkan satok ke petrajaya....emmm apa benda yang menyebabkan jam tak tentu arah nie......bila sampai di tengah2 jambatan tu...adus rupannya ada accident..emm nak kata teruk emm tak berapa teruk..tapi kenapa jam?hahahahah...mungkin korang dah tau kenapa.....mana taknya sebelah sana accident...emm sebelah yang satu lagi duk sibuk nak ngendap......habis jam dibuatnya....grrrr nie yg buat tension niee....kalau nak tahu inilah masyarakat kita..hahahaha sibuk duk tengok..kalau tolong takpe juga.....

Oklah dah terlanjur aku bercerita bab accident...sejak aku tinggal di sini...emm setahun lebih...nak hampir dua tahun 3kali kereta aku kena hit from the back....sadisnya kan? mulalah aku nak mengumpat hahaha....." tak baikkkk". Ceritanya begini, masa mula sampai dalam sebulan dua, kereta aku kena langgar dari belakang....ada ke patut keluar simpang main ikut sedap tekan minyak jer....mata ke lain.....bummmp..adus.. aku turun dan dia said sory...emmm...dah jodoh kena cium dari belakang...sejak di kl..mana ada kena langgar camtu...entahlah dah nak kena nak buat camner....oh tapi sebelum tu batu dah crack kan aku nya cermin depan....emm sampai sekarang aku tak replace lagi dengan yg lain....bukannya taknak tukar ...cuma aku was was sikit sebab..di cermin aku ada antenna halus yg dilekat pada cermin.....kalau tak buat dengan teliti abis rosak....emmm biarlah dulu.huhhuu.....ok tu kereta yang satu lagi..dan yang satu lagi pula....laluan jalan raya yang sempi yang tak pernah ada niat untuk diorang besarkan.....heheh..jgn marah YB Daud...dah menang tu tak reti reti ker??? Kejadian nie berlaku waktu tgh hari, yang mana semua kereta dalam keadaan perlahan..aku pun cam biasalah....slow jer bawa.....bedebub..greeeeeek.Eh apa nie?aku tgok cermin pandang belakang.....eh motor jatuh bergelimpangan..emm aduyai kena lagi....heranlah aku... aku brek mengejut ker?tak pon.....lampu brek tak nampak ke?ish ada....emm aku trus slow dan berhenti. Tengok keadaan budak yang langgar...emm 2 orang budak...maybe abg die ambil adik die balik dari sekolah, dengan tidak berhelmetnya...sah takda lesen....tapi aku nak tuntut ganti rugi tak sampai hati pulak....diorang luka kat tangan..aku just bagitau adik taknampak ke kereta kat depan...confirm bawa laju then tak leh nak agak kete dlm keadaan slow....emmmm. Aku blah jelah...nanti lama2 org kata aku yg salah.....fenin fenin....

Oh baru aku teringat, lepas kereta aku yg satu lagi kena langgar kat belakang...ade pulak pakcik yang boleh reverse kereta kat simpang kecil..tak confirm agaknya nak ke kiri dan ke kanan...last last bub!!!!! kereta aku lagi kena.....waaaaaaaaaaaaaaaaaaa.Aku dengan panasnya......taknampak ker....jln macam nie pon boleh reverse...nak reverse pon tgoklah dulu.....emmm sambil marah sambil jeling kereta aku...hehe takde apa2...nasib baik. Pakcik tu pon naik angin sebab aku dengan kurang ajarnya marah kat die...hahahha tak patut jugak aku sebenarnya..aku punh blah gitu jer....bukan apa....dlm masa terdekat kejadian berlaku...bengang beb...


Nie lak cerita recently yg berlaku....pun kelakar...biasalah pagi2 jammed, semua berpusu2 nak ke tempat kerja...semua kereta slow sangat...korang just imagine...20-30km sejam...aku tgok ke arah cermin pandang belakang...emm apsal mamat tu bawa kereta camtu...dlm masa yg sama ...cahaya matahari memancar ke arah muka...emm lepas aku tgok jer...gedebukkkkkkkkk!!!lol apa nie kena lagi.Tgh tgh jalan dude....tgh banyak kereta.Aku keluar...laaa bro taknampak ker..bukannya kereta laju. " EH SORY BANG...SAYA TENGAH LAYAN ANAK KAT SEBELAH. emmmm ada jugak camnie....:( tapi mujurlah dia nak cover semua kos yg rosak....


Tak sampai 2 tahun kedua2 kereta aku kena hit dengan org lain...... tapi tu semua dah kebetulan dan takdir dah nak jadi nak buat camner....tapikan dah sebelas tahun aku berkereta........semua nya org lain yg belasah kereta aku.....alhamdulillah aku masih berhati2 dan akan terus berhati2 membawa kereta.........hai bilalah nak bawak kereta 120km sejam....:)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts