Geng Kembara Perantau

Monday

Cuti-cuti lagi...


Cuti dengan Durian...
Heh bukan apa saja jer..macamla cuti lama sangat, hari ni kan cuti Maulidur Rasul...dan Salam Maulidur Rasul kepada umat Muhammad S.A.W. Pepagi lagi nak cari kelapa parut putih tapi satu kedai pun takde, ada kedai runcit di Gita( nama tempat di kawasan Petrajaya berhampiran dengan matang) emm tutup beraya agaknya...tapi nak habaq mai kuching nie memang lah susah sangat bila kita nak cari....emm kedai apek tu pon dalam Emart masih belum buka..itu pun belum tentu dapat kelapa putih sebabya...dengan tempurung skali dia kisar...dah tak main dah kisar pakai mata bulat tu...diorang pakai mesin yang kluar dengan hitam2 nya sekali....emm susahnya...5-6 kedai aku pusing ....hampa jer..ingatkan nak makan pulut kelapa...emm so kena tukarlah menu. Pulut yang tak jadi tu buat pengat durian heheheh..ok tak dari membazir, so on the spot aku pergi cari Encik Durian untuk di buat pengat bersama dengan pulut. Ada satu tempat jer jual di tepi jalan sebelah Emart. Emmm aku rasa agak mahal nie...tanya punya tanya.....errrgh sebiji RM35...glurp tertelan air liur sekejap.Terus aku kata mahalnya......... dan sambil tersenyum penjual durian...Bang durian takde bang ...sebab tu mahal...durian tak banyak...emmm patut pun tak berleluasa durian di kuching nie...katanya durian nie datang dari Serian...jauh le jugak...aku sembang punya sembang punya sembang...hehe ambil hati nya pasai....dapat lah rm20..hehe aku baca sikit ..tu pun dikira mahal juga.Kalau di West Msia 20 ringgit boleh la dapat 4-5 biji. Waduh mahal nyaaa....apa boleh buat dah nak rasa....belilaaa....jap yek nak pi makan.....

No comments:

Post a Comment

Popular Posts