Geng Kembara Perantau

Sunday

Serbu ke Bazar ramadhan SATOK....

Semalam aku ke Bazar Ramadhan satok. actually kalau koranng tak tau satok nie adalah salah satu kawasan di Kuching...banyak kedai2 bank bertumpu di kawasan ini...Alkisah aku semalam berbuka di luar restoran green house..sekali sekala pekena berbuka di luar. emm sambil menunggu ke tempat berbuka aku singgah lah di bazar ramadhan satok......kita tengok apa yang ada..depa kata banyak makanan kat sini...nak kata sedap kena beli lah dan rasa.........jom kita tengok...............................................




Keadaan bazar ramadhan satok.........
ops kebab...cam biasa semenanjung pon ada kan.....

ikan terubuk bakar...antara juadah berbuka puasa rakyat sarawak.

emmm..tapai pulut pon ada???


Ntah aku pon tak ta kuih apa nie...tapi pernah beli pulut inti ayam atau daging rendang...



cam biasa ayam bakar ala masakan sarawak...

Putu mayaung ..kalau aku panggil nie putu mayam



Siap ada banner perasmian lagi tuuu.......


ini cucur udang nampak gaya...popia dan satu lagi aku tak sure lah kuih apa..

No comments:

Post a Comment

Popular Posts