Geng Kembara Perantau

Thursday

Jenayah berleluasa...

Dalam bulan ini saja dah ada kecurian dan rompakan yang melibatkan budak ofis aku,...emm bila dengar cerita takut juga dibuatnya...semasa aku di semenanjung tak pernah ada kejadian yang berlaku macam ni dalam masa terdekat. Satu daripadanya kejadian ini melibatkan member aku wan rasit..rumahnya dipecah masuk oleh perompak. Insiden ni berlaku semasa member aku dan isterinya bekerja...emm yang perasan waktu balik opis katanya. Aduh kesian diorang trauma sekejap...malam tu terus bermalam di rumah aku. Yang aku nak cerita nie, di kawasan rumahnya memang dah ada beberapa kejadian rompakan pecah rumah..tapi bila kita fikirkan balik..di manakah kerja kerja pihak berkuasa di sini....tidak membuat pantauan....nasib baik hanya rompakan dan tidak melibatkan nyawa....sangat bahaya...di sini ramai samseng2...bila membawa kereta dinasihatkan berhati2 ..jangan lah buat macam bawa di KL...nak horn je tak tentu pasal...kalau ade yang samseng mereka memang tidak puas hati punya...siap ikut lagi....emm memang tak bertamadun..bukan apa pun mereka yang buat perkara macam ni seolah2 menafikan kesalahan mereka....ok tadi aku cerita pasal member aku punya rumah kena rompak...satu lagi kes budak opis aku kena rompak juga tapi lain kaedah. Mereka mengekori kereta dan terus memblok kereta si mangsa depan dan belakang. Katanya 4 buah kereta dalam 8 0rang mengugut budak opis aku...emmm tapi semua terlibat orang sarawak....tak tahulah dendam kesumat ke apa? diculik dan dirompak kad bank dan password sekali....adus banyak sangat yg berlaku di sini....semalam pon aku nampak manusia bertatu memeluk seperti menyoal mangsa macam nak dipukul di tepi jalan satok....emm jalan besar tu......

1 comment:

Popular Posts